Zdieľať

S naším šikovným kresličom Milošom Dolákom sme sa pustili do prác na jednom nemenovanom súkromnom projekte (volajme ho teda Rozprávka, pretože aj išlo o rozprávku, ale pre súkromného klienta).
Išlo o vyhotovenie kresieb, ktoré ožívajú a rozprávajú určitý príbeh v knihe istého kráľovského lekára. Sú to jeho skice a zápisky toho, čo sa práve odohráva a čoho je sám súčasťou. Keďže sa v kráľovstve dejú nepravosti, zapisuje to do svojho denníka takýmito výjavmi. 

Workflow prebiehal nasledovne: Miloš kreslil draft skice jednotlivých kresieb, ktoré šli na schválenie produkcii a režisérovi (Mirovi Removi) tohoto projektu. Po schválení sa každá kresba finalizovala a pripravovala na animovanie - Miloš kreslil každý element, predmet, postavu, do zvlášť vrstiev, aby som v animačnom softe so všetkým vedel hýbať a manipulovať. Keď mala každá kresba potrebné množstvo detailov a popiskov, obdržal som od Miloša PSD a mohol som začať animovať. 

Najprv som si pripravil v 3D priestore stôl s knihou a jednotlivými stránkami, aby som s nimi vedel flexibilne pracovať a varírovať voľne kameru v zábere. Každú kresbu som si podelil na jednotlivé vrstvy a to som ešte častokrát musel deliť na menšie party, aby sa jednotlivé elementy hýbali každý po svojom a mali svoj vlastný materiálový charakter (tu išlo o elementy ako sviečky, pružinky, bublinky a pod...). 

Využíval som hlavne ,,stroke" filter, ,,puppet tool" a podobné natívne nástroje. Vo finále bola pridaná macro hĺbka ostrosti a chromatická aberácia, pre posilnenie efektu, že je to reálny záznam kamerou z knihy.

 

Okrem rozanimovaných krezieb, bolo treba ešte postprodukčne upraviť dva nakrútené zábery s rozprávkovým doktorom, ako otvára knihu a píše do nej. Keďže boli kresby vyhotovené a schválené až po nakrúcaní, na pľaci sme použili trackovacie body ako pomoc pri umiestňovaní naších textov a kresieb do knihy. Herec, stelesňujúci doktora, taktiež písal bez atramentu, takže sa snažil písať reálne písmená/slová a v postprodukcii sme dorobili atrament na papieri podľa ťahov perom. 

Hoci najviac dali zabrať jednotlivé vykreslovania popiskov, maskovanie a animovanie pohyblivých častím bola to veľmi svieža skúsenosť a tešíme sa, že sme mohli byť súčasťou tohto projektu ;-)