Zdieľať

Celý Homemedia tím opäť zapriahla agentúra Alice in Tokyo do prác na novom filme pre Electrolux. Tentoraz však nešlo o technológie budúcnosti, ale skôr o vymoženosti, ktoré máte už dnes na dosah ruky. Konkrétne išlo o aplikáciu MyElectrolux, ktorá Vám pomáha pri každodenných úkonoch v kuchyni.

Najprv sme si odúhlasili s agentúrou formu, akou chceme tento filmík nasnímať. Zhodli sme sa na dokumentárnom štýle a keďže bolo toho v scenári pomerne dosť a museli sme to stihnúť všetko v priebehu jedného nakrúcacieho dňa, handheld bolo jediným riešením pre prácu s kamerou. Nakrúcalo sa na Arri Alexa v rozlíšení 3,5K. Dôležité bolo nájsť lokáciu, vyhovujúcu dizajnu značky ale aj technicky prístupnú a flexibilnú vrámci nasvietenia. Na malom dvorku sme mali príležitosť rozložiť svetelný ,,day light" setup tak, aby sme mali od skorého rána až do hlbokej noci stále rovnaké denné svetlo v interiéri domčeka. to sme si samozrejme upravovali podľa nastavenia jednotlivých obrazov scenára. Dohromady boli 3 svetelné setupy: ráno, obed a popoludnie/podvečer.

Veľmi dôležitý bol aj Casting, ktorých bolo hneď niekoľko, na konkrétne typy postáv. Klient mal veľmi špecifické požiadavky v rámci castingu, ale aj lokácii, kostýmov a rekvizít. Všetko prebiehalo pod drobnohľadom a rovnako sme sa snažili mať všetko detailne pripravené a nenechať nič na náhodu. Príprava tohoto ,,short filmu" trvala vyše mesiaca a výsledný projekt v surovej podobe mal do 5 minút.  Keďže postprodukcia nebola natoľko náročná ako pri predošlom projekte (Inteligentná domácnosť - Loundry and Kitchen), viac pozornosti bolo venovanej strihu a výslednej dramaturgii diela. Vrámci umiestnenia finálneho produktu a požiadaviek klienta, nakoniec vznikla finálna 1min20s verzia, ktorá sa premietala na svetových výstavách. 

 

Ako som už spomínal, postprodukcia bola menej náročná, no aj tu sa bolo treba vysporiadať s niekoľkými výzvami. Niektoré display screeny, ktoré sme na pľaci nemali k dispozícii, museli byť postprodukčne dorobené a niektoré dokonca (aj také, ktoré na pľaci boli a svietili na displayi) museli byť vyretušované a kompletne nahradené za iné/novšie, ako napríklad display mobilného telefónu na záver. 
Vyhotovili sme aj vlastnú Director's cut verziu, ktorá obsahuje vystrihnuté scény a zábery a tam sa tiež nachádza niekoľko scén, ktoré boli plánované aj vrámci postprodukcie. Napríklad sa hneď na úvode ukázalo na ruke našej herečky tetovanie, ktoré bolo zo záberu vyretušované, alebo v nasledujúcom boli pridané okná internetového chatu s priateľmi. Niečo na spôsob vyskakujúcich okien v predošlom filmíku.

Samotná pedprodukcia a hlavne produkcia bola veľmi náročná, ale všetky zložky štábu nezaháľali a makali až do konca, za čo všetkým patrí jedno veľké ĎAKUJEM!