Zdieľať

Tento projekt som zaradil medzi animácie, pretože je to vlastne jedna veľká animácia a jeho jadrom bola už od prvého konceptu 40 sekundová freeze time jednozáberovka. 
Keď mi napísali vývojári z Badfly Interactive, že sa blíži Release, čiže oficiálne vydanie hry Dead Effect 2 a že bdue treba vyhotoviť otvárací mega ultra trailer, žačal som premýšľať nad vhodným a hlavne efektným konceptom. Celá hra je vlastne jeden veľký boj o prežitie a tak som dostal nápad vytvoriť jednu veľkú bojovú scénu. Ale nesmela byť náročná na render, pretože by sme to časovo nestíhali a tak prišiel nápad s freeze time sekvenciou. O niečom podobnom sme rozmýšľali už skôr a tak som ich požiadal o originálne modely z hry a pustil sa do roboty. Najprv sme si schválili jednoduchý skript, ako asi by mala daná sekvencia vyzerať. Akonáhle to bolo odklepnuté a dostal som na mail niekoľko veľmi šťedrých balíkov s modelmi a texturami, začal som sa jednoducho hrať. Keďže balíky obsahovali narigované modely s namapovanými texturami, narobil som si potrebné pózy do OBJ, vyexportoval potrebné mapy a postupne vkladal do 3D priestoru kompozičného softu. Ako prvý krok som si nahodil len pár ústredných postáv a pozícii a hneď na to som provizorne naanimoval pohyb kamery, aby som mal prehľad čo vidíme a čo nie... Potom som ponahadzoval všetky ostatné skupinky modelov do pozadia. Od zoskupení vojakov až po húfy zombíkov. Doladil som kameru a začal nahadzovať textury a shadery. Postupne som nasvecoval a vytoáral tak komplexnú svetelnú atmosféru. Podľa nej som dotváral potom prostredie, nahadzoval efekty, výbuchy, dymy, partikle... A samozrejme steny a podlahy priestoru. Počas celého tohto diania vytváral skladateľ Matúš Široký hudobný podklad pre toto dielo z prvotného preview, ktoré som zaslal jemu a do Badfly... Keď som bol s hlavnou animáciou ako tak spokojný, začal som pracovať na záverečných grafikách a packshote s logom hry. Popri tomto všetkom som testoval a premýšľal nad vhodným spôsobom stvárnenia bunky napadnutej vírusom tak, aby to nevyzeralo ako z reklamy na vakcínu proti chrípke... Poslednou fázou vývoja tohto traileru bolo samotné nazvučenie, kedy mi z Badfly prišiel balíček herných zvukov, ktoré som postupne naukladal podľa atmosféry do diania v obraze... Nakoniec sme doladili posledné detaily a všetko sme zlepili dohromady.


Vývojárom držím palce, Matúšovi ďakujem opäť za skvelý hudobný podklad a teším sa na ďalší spoločný projekt ;-)