Zdieľať

 
Ateliérové cvičenie s tematikou adaptácie scénky z filmu Federica Felliniho, sme nakrúcali v letnom semestri 2012. Zadanie bolo jasné, i keď trošku extrémne, ale taký je aj reálny život.
Mali sme pripraviť a nakrútiť toto cvičenie, ktoré obsahovalo scenár na 10 strán, vystrihnutý z filmu Cabirine noci, za dva dni. Každý z režisérov nášho ročníka mal rezervovaný ateliér na dva dni, počas ktorých sme si museli pripraviť mizanscénu, nasvietiť, nacvičiť dialógy a aranžmá s hercami a s kameramanmi. Nakrúcanie na tri kamery, živý strih, maximálne hodina nahraného záznamu, časový limit nakrúcania do 15:30.
 
Scenár vznikol za skvelej spolupráce a pod dozorom Pavla Chodúra, s ktorým sme sali dohromady niekoľko variácií tohto diela, no ujala sa len posledná. Ako bonbónik spomeniem, že na začiatok sme vytvorili paródiu na Cabiriu vo veľkom štýle. Vysmiali sme sa prakticky všetkému, pomenili sme scenár, dialógy, mená, priestor a čo je najdôležitejšie, pridali sme ustrednú postavu - Kuracieho detektíva, ktorý sa určite ešte niekedy objaví, ak sa raz rozhodneme vytvoriť komédiu alebo paródiu v takomto ,,šialenom" rozsahu...
 
Problémy nastali už len pri zaobstarávaní rekvizít. Do toho sa pevne obula produkcia a spoločne sme navštívili ateliéry STV, kde sme všetci povyberali potrebný nábytok a rekvizity.
Poslušne sme všetko doviezli a vyložili v ateliéri a začali prestavby. Po hodine neúspešného tapetovania sme to vzdali a ponechali sme steny také, aké sú. Sústredili sme sa hlavne na atmosféru, akú má byt hlavného hrdinu, v našom prípade ,,fotografa",  vyžarovať.
 
Prvý deň prišla do ateliéru kameramanka Andrea Sudorová, ktorá nasvietila scénu a rozostavila kamery. Potom nasledovalo oboznamovanie hercov s textom, scénou a samotná herecká skúška. Keď už bolo hercom jasné, čo majú hrať, na druhý deň sme začali kamerovými skúškami a nácvikom živého strihu, ktorý mal na starosti Martin Dlugolinský. Predviedli sme herecké akcie kameramanom, strihačovi a zvukárovi, Viktorovi Krivosudskému, ktorý rozostavil svojich ,,šibárov" po priestore a mohli sme veselo začať prvú ostrú.
Všetko išlo ako po masle, v priemere sme každú hranú sekvenciu nakrútili naostro asi 4x. Rozdelené sme to mali na väčšie celky: 1. príchod Cabirie až po fotenie, 2. fotenie, 3. príchod Jesse až pohádku a bozkávanie, 4. Cabiria v kúpeľni, 5. Ráno.
Nakoniec nasledovali kamerové inserty, ako sklápanie obrazu, fotky, úvodná jazda na dvere a podobne.
Všetko sme stihli ešte v menšom časovom predstihu, no s menšími kompromismi.
 
Všetkým, čo pomohli a čo sa podieľali na tomto diele, veľmi pekne ďakujem.